Categories Ciekawostki

Edytor Adwords – funkcjonalności

Spośród kilku narzędzi Google Adwords jest jedno takie, które pomaga zarządzać kampaniami. Jest nim Edytor Adwords.

Edytor to naprawdę przydatne narzędzie. Wystarczy być offline, aby na spokojnie dokonać pewnych, potrzebnych zmian w strukturze danej kampanii. Jest on bezpłatną aplikacją, którą można zainstalować na komputerze i wysyłać naniesione zmiany do wersji online.

Co jakiś czas jest on aktualizowany i tym samym wprowadzane są do niego nowe funkcjonalności. Jakiś czas temu pojawiła się możliwość obsługi reklam na Gmailu, tworzenie niestandardowych reguł w rozszerzeniach informacji, dodania rozszerzeń promocji oraz opcja “Zdarzenia z życia – agencja marketingowa”.

Jednak największą zaletą korzystania z Edytora przy tworzenia reklam w Adwords jest to, że pozwala on na dokonywanie zbiorczych zmian, np. przy dodawaniu lokalizacji, zmianach stawek budżetu czy słów kluczowych. Jest jednak inna przydatna funkcja, a mianowicie “Zamień tekst” (Ctr+H), która jest przydatna w takich sytuacjach jak: zamiana tekstu lub wielkości liter w nazwach kampanii, dołączyć do tych nazw wspólny znak/słowo czy też wymienić adres url. Funkcja ta jest także bardzo praktyczna, jeśli przy prowadzeniu kampanii produktowych, potrzebna jest zmiana rabatu w promocji.

Inną funkcjonalnością jest zmiana w ustawieniach elastycznej kwoty dla RLSA. Bardzo przydatne w sytuacji, kiedy kopiujemy listę odbiorców z jednej kampanii do innej.

Edytor Adwords warto sobie zainstalować, mimo, iż obecnie jest niewiele takich sytuacji, w których ktoś nie ma dostępu do Internetu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *